Dersin Adı | Kültür ve Yaratıcı Endüstriler |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NMC 312 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, kültür endüstrileri ve yaratıcı endüstriler hakkında kavramsal ve eleştirel bir bakış açısı kazandırmayı amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dersin ilk bölümünde öğrenciler kültürün değeri ve kültür endüstrilerinin ekonomik, politik ve sosyal yönleri hakkında bilgi edineceklerdir. İkinci bölümde ise yaratıcı endüstrilere odaklanılacak; bu endüstrilerin kentleri nasıl şekillendirdiği ve dijital sanat ekosistemi tarafından nasıl şekillendiği soruları üzerinde durulacaktır. Dönem boyunca öğrenilen kavramlar, İzmir vaka çalışması üzerinden uygulanabilir çözüm önerileriyle ilişkilendirilecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş | |
2 | Deneyim Ekonomisi | Pine II, B.J. and Gilmore, J.H. (1998). Welcome to the Experience Economy. Harvard Business Review, July-August, 97-105 |
3 | Kültürün Değeri | Culture Action Europe, (2018). The Value and Values of Culture, report by Council of Europe and Budapest Observatory. |
4 | Kültür Endüstrileri ve Kültür Politikası | Hesmondhalgh, D., Pratt, A. C., 2005. Cultural industries and cultural policy. International Journal of Cultural Policy 11(1), 1-14. |
5 | Kültür Politikalarının Paydaşları | Johanson, K., Kershaw, A., & Glow, H. (2014). The advantage of proximity: The distinctive role of local government in cultural policy. Australian Journal of Public Administration, 73(2), 218–234. |
6 | Kültür Ekonomisi ve Kent | Scott, A. J., 1997. The cultural economy of Cities, International Journal of Urban and Regional Research 21(2):323-339. Dündar, Ş.G. (2016). Kültür Ekonomisi Açısından İzmir’in Akdeniz’deki Yeri. In Izmir Akdeniz Akademisi Kitabı, 73-87. |
7 | Yaratıcı Şehir | Landry, C. and Bianchini, F. (1995). The Creative City. London: Demos https://en.unesco.org/creative-cities/home |
8 | Kültür ve Sürdürülebilir Yerel Kalkınma | Duxubury et. al. (2015). Cities, Culture and Sustainable Development in H.K. Anheier, Y.R. Isar& M. Hoelscher (eds.), Cultural Policy and Governance in a New Metropolitan Age (pp.7386) UCLG Culture Summit: Culture and Sustainable Cities. http://www.uclg.org/sites/ |
9 | Kültür Endüstrilerinden Yaratıcı Endüstrilere | Nicholas Garnham (2005) From cultural to creative industries, International Journal of Cultural Policy, 11:1, 15-29, DOI: 10.1080/10286630500067606 |
10 | İzmir’de Yaratıcı Endüstriler | Mengi, O. (2015) “Creative Industries Through Changing Mode of Production: A Debate on Fashion Industry”, Presented in the Conference of Cultural and Creative Industries: Economic Development and Urban Regeneration, Tre University, Rome, Italy, Dec 4 - 5, 2015. |
11 | Yaratıcı Endüstrilerin Dönüşümü: Dijital Sanat | Crawford, B. A and Rodriguez, L. (2022) The NFT Art Marketplace Trends and Considerations Carneqie Mellon University: ETC Press: Report. |
12 | Yaratıcı Endüstrilerde Girişimcilik | Hagoort, G., & Kooyman, R. (2011). On the principles of cultural entrepreneurship: Balancing between imagination and financial profit. In C.O. Nuere (Ed.) New Challenges of cultural observatories, pp.91-107. |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Öğrenci Sunumları | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 30 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 6 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 22 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 32 | |
Toplam | 148 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar. | X | ||||
2 | Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır. | X | ||||
3 | Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. | |||||
4 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir. | |||||
5 | Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. | X | ||||
6 | Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir. | |||||
7 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir. | |||||
8 | Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır. | X | ||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır. | |||||
10 | Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest